mandag 9. desember 2013

2 / jenter

alle de andre jentene på verftet er oslogørls med stilletthæler
det er ikke oss
vi er jentene med kronglete dialekter og komfortable sko
vi er jentene som danser teit og ikke bryr oss
vi er jentene som synger så høyt og falskt at vi får rare blikk og blir bedt om å roe oss (men vi er ikke jentene som roer oss)
vi er jentene som synes "vi som gråter" handler om oss
vi er jentene som roper "vi e sint" med mest entusiasme (for vi e faen meg sint)
vi er jentene med vondt i hjertet (men som synes at å miste jomfrudommen gjorde mest vondt i fitta)
vi er jentene som ikke tar selfies på konsert (men gjerne gjør det etterpå)
vi er jentene som synes verdighet er oppskrytt
vi er jentene som ikkje lenger e sånn som før (men det er det ingen som ser)
det er oss
og vi elsker razika

4 kommentarer:

  1. !!!
    <3 <3 <3

    hehe oslogørls ass. heldigvis for meg så er det ingen av venninnene mine som går med stiletthæler på byen

    jeg veit ikke hvor mye du har vært i oslo, men jeg la merke til at bergenshipsteren er forskjellig fra oslohipsteren. mer new balance og hvite sneakers i bergen og mer lange frakker, kanskje håret på litt annerledes måte. jeg klarer ikke helt å sette fingeren på hva det er, men de er ulike. syns det er litt vittig

    forresten er det også superlol "liksom uvitende" å terge bergensere, jeg sto på japanphoto skulle levere en filmrull som den satans hipsteren jeg er, og spurte sånn "ja da er det en ukes leveringstid?" og han sa at det var to uker, og jeg bare "åååja, jaja, i oslo er det bare en uke nemlig" og visste at jeg banna i kirken, han ble snurt og begynte å mase om etternavnet mitt han mente var vanskelig å stave osvosv. det gjorde dagen min (men jeg er IKKE en sånn tjej som hele tida snakker om hvor bra oslo er, alt hva bergen mangler ooooooosv)

    puss

    SvarSlett
    Svar
    1. <3 <3 <3 til deg å ass!!!

      ingen av oslogørlsa jeg kjenner går med stilletthæler heller enkli. men verftet var fult av classy gurls i fine kjoler og med vakkert hår og høye sko. jeg håper de går mest i komfortable sko til vanlig, ellers ser jeg for meg en generasjon med ryggproblemer om ti år :( men stillettjentene er kanksje også dem som jogger rundt med superjoggesko og superløpetights og kjøper bare sunne ting på de søndagsåpne butikkene og sipper litt hvitvin når de skal drikke, og da får de sikkert mye mindre rygg/helseproblemer enn meg som bruker komfortable sko men nørder på data halve dagen og nekter å forholde meg til at det kanskje er lurt å trene noen ganger og kjøper grandis på bunnpris og drikker litt for mye øl.

      tror jeg henger litt feil steder for å være veldig gem på the mysterious ways of hipsters enkli, men du har sikkert rett! kanskje det er på grunn av været? bergenshipsteren har kanskje måttet velge praktiske hipsterklær og ha praktisk hipsterhår som ikke blir ødelagt av regn, mens oslohipsteren kan være hipster uavhengig av vær, jeg veit ikke

      haha, finnes ingenting som irriterer bergensere så mye som når folk påpeiker at ting er bedre i oslo ass. det jeg hater mest er når noen påpeiker hvor tidlig byen stenger om natta og bare: i oschlo er det faktisk åpent myyyye lenger!!!! jeg har begynt å gjøre det samme når jeg er i oslo da, jeg bare: SHIT så mæd dyrt det er med øl i denne byen da, i bergen er det myyye billigere faktisk!!! (men jeg liker oslo skikkelig godt egentlig da, synes nesten alt høres kult ut på oslodialekt, og i oslo får man 0,5-øl over alt, mens i bergen er det nesten bare 0,4 bortsett fra på brød&vin, bergens billigste øl og chilleste sted)
      (og hvis du skal framkalle film i bergen igjen burde du prøve antonio stasi i lille øvregate, tror det er billigere/raskere/proffere enn de fleste andre steder i bergen)

      koz!

      Slett
    2. Oppdager denne for første gang og var også på razika på verftet uten høye hæler og uten oslodialekt selv om jeg delvis er en oslochic.
      antonio stasi besøker jeg stadig vekk
      om jeg er oslohipster eller bergenhipster klarer jeg ikke å dedusere, men følte meg veldig hjemme her. takk for det

      Slett
    3. nå følte jeg meg mer hjemme her også. tusen takk!

      Slett